El passat 26 de setembre es va celebar el Dia Europeu de les Llengües. Durant el mes d'octubre, des dels departaments de català, castellà, llengües estrangeres i el SIEI no vam voler deixar passar aquesta oportunitat i li vam donar la rellevància que creiem que es mereix. En aquells dies els nostres alumnes van pensar i reflexionar sobre la importància de l'aprenentatge d'una llengua, i la diversitat i riquesa lingüística de la qual gaudim al nostre vell/bell continent.
Així doncs, vam realitzar diferents activitats, cal dir que algunes (comprensions lectores, lectura d'articles, vídeos...) només es van dur a terme aquell mateix dia, però altres van tenir un llarg recorregut dins l'aula, ja que van necessitar una bona dosi d'elaboració creativa i un aprenentatge sociolingüístic previ.
La creació d' un núvol de paraules en altres llengües, l'elaboració d'un mural per esbrinar el motiu pel qual els animals fan diferents sons en diversos idiomes, excusa perfecta per treballar les onomatopeies i els camps semàntics dels verbs que indiquen veus d'animals. La representació, redacció i exposició d'un arbre lingüístic familiar i d'una autobiografia lingüística, van un bon pretext per ser conscients i descriure les experiències relacionades amb les llengües i les cultures amb què hem entrat en contacte al llarg de la nostra vida.
Com podeu veure, els nostres alumnes han estat ben distrets i enfeinats pel que fa a la llengua... Ara, només ens queda felicitar-los i veure que tots aquest coneixements i reflexions arriben a bon port.
Així doncs, vam realitzar diferents activitats, cal dir que algunes (comprensions lectores, lectura d'articles, vídeos...) només es van dur a terme aquell mateix dia, però altres van tenir un llarg recorregut dins l'aula, ja que van necessitar una bona dosi d'elaboració creativa i un aprenentatge sociolingüístic previ.
La creació d' un núvol de paraules en altres llengües, l'elaboració d'un mural per esbrinar el motiu pel qual els animals fan diferents sons en diversos idiomes, excusa perfecta per treballar les onomatopeies i els camps semàntics dels verbs que indiquen veus d'animals. La representació, redacció i exposició d'un arbre lingüístic familiar i d'una autobiografia lingüística, van un bon pretext per ser conscients i descriure les experiències relacionades amb les llengües i les cultures amb què hem entrat en contacte al llarg de la nostra vida.
Com podeu veure, els nostres alumnes han estat ben distrets i enfeinats pel que fa a la llengua... Ara, només ens queda felicitar-los i veure que tots aquest coneixements i reflexions arriben a bon port.
Felicitats, felicidades, félicitations, congratulations... No podia ser de cap altra manera!
Us deixem amb unes imatges i un vídeo perquè pugueu ser testimonis d'aquestes d'experiències tan plurals, però alhora tan cohesionadores.
3r ESO
1r ESO
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada