Passa al contingut principal

3a mostra d'experiments científics

Per tercer any consecutiu, el departament de ciències de l’institut La Segarra va organitzar, el divendres dia 10, una mostra d’experiments científics dins el marc de la setmana de la ciència 2017. L’alumnat de 1r i 2n de batxillerat científic va ser l’encarregat de fer el muntatge i l’explicació per a l’alumnat d’ESO, el qual va realitzar la visita a la mostra dins un horari pautat per cursos i nivells.
Es van presentar un total de 18 experiments, molt variats i relacionats amb les matèries de cada curs, i amb títols ben suggeridors com: tuttiflames, Slim, reacció de camaleó, flama que no crema, turbulència misteriosa, cotxe a reacció, veiem la cèl.lula amb làser, l’aigua que no s’escapa, holograma, etc.

Ensenyar entre iguals és una de les formes més efectives d’aprenentatge perquè beneficia a ambdós alumnes implicats. El que ensenya ha de fer l’esforç de buscar estratègies per millorar i saber comunicar el que ha après; ho ha de compartir i demostrar amb la utilització d’un vocabulari específic però assequible. El que escolta i experimenta es mostra més motivat i l’aprenentatge li resulta més fàcil perquè connecta amb més facilitat amb el que ensenya. 
Resulta altament gratificant comprovar l’interès dels alumnes d’ESO per observar, escoltar i participar en el protocol de realització i també les cares de sorpresa quan el resultat final és espectacular o diferent a l’esperat. 

Les professores del departament de ciències fem una valoració molt positiva de l’activitat perquè no entenem cap altra manera de fer ciència si no és a través de l’experimentació.

Com deia Confuci: 
"M’ho van explicar i ho vaig oblidar; ho vaig veure i ho vaig entendre; ho vaig fer i ho vaig aprendre".


DEPARTAMENT DE CIÈNCIES

Comentaris

Entrades populars

"Wakapeamos" las preposiciones

Aquí las tenemos, son veintitrés y están en boca de todas y todos los alumnos de 1º ESO . A ritmo de Waka-Waka, los chicos y chicas han recitado las preposiciones , las han memorizado y podemos afirmar con toda seguridad que sí, ¡se las saben! El aprendizaje de la gramática resulta siempre un proceso costoso cuando no poco motivador. Y la música es una estrategia que hace que esa transmisión de conocimiento sea placentera para el profesor/-a e interesante para el alumnado. Y sin duda, favorece la participación activa de todos. Creemos que la canción es un recurso altamente motivador, y por eso, qué mejor manera de aprenderse las preposiciones que cantándolas. ¿La queréis oír? Voz y letra: Susana Garcia . Los chicos y chicas, en grupos, incluso han preparado coreografías para cantar (y bailar) las preposiciones delante de sus compañeros. Así pues, se ha combinado un aprendizaje individual (memorización) con el aprendizaje cooperativo (han ensayado y bailado juntos) para &quo

Activitats àmbit sociolingüístic 1r trimestre

El passat 26 de setembre es va celebar el Dia Europeu de les Llengües . Durant el mes d'octubre, des dels departaments de català, castellà, llengües estrangeres i el SIEI no vam voler deixar passar aquesta oportunitat i li vam donar la rellevància que creiem que es mereix. En aquells dies els nostres alumnes van pensar i reflexionar sobre la importància de l'aprenentatge d'una llengua, i la diversitat i riquesa lingüística de la qual gaudim al nostre vell/bell continent. Així doncs, vam realitzar diferents activitats, cal dir que algunes (comprensions lectores, lectura d'articles, vídeos...) només es van dur a terme aquell mateix dia, però altres van tenir un llarg recorregut dins l'aula, ja que van necessitar una bona dosi d'elaboració creativa i un aprenentatge sociolingüístic previ. La creació d' un núvol de paraules en altres llengües, l'elaboració d'un mural per esbrinar el motiu pel qual els animals fan diferents sons en diver

La falta del mes

“Per què encara fan aquesta falta d’ortografia?” Aquesta és una pregunta que molt sovint (massa) els professors de llengua ens fem. N’hi ha prou en fer dictats i fer copiar les faltes? La penalització sempre és efectiva? L’ortografia és doncs el nostre pal de paller i per aquest motiu, des dels Departaments de Català i Castellà hem engegat una campanya que hem titulat "La falta del mes" , amb la finalitat de fer visibles alguns errors freqüents (alguns d'ells provocats per les interferències català-castellà).  A les aules hi haurà uns cartells amb unes grafies destacades, per tal que els alumnes puguin visualitzar i interioritzar normes o interferències ortogràfiques. Cada mes hi haurà un cartell diferent. La norma del mes d’octubre és la distinció en les dues llengües de la terminació -AVA/-ABA en els temps verbals. Algunes d'aquestes normes són molt bàsiques però els alumnes continuen confonent. Hem pensat que aquest impacte visual podria tenir bons result