Passa al contingut principal

ESMORZAR AMB FRACCIONS



A classe de matemàtiques vam estar estudiant les fraccions equivalents. Per fer-ho més divertit, i aprofitant que era l’aniversari de dos companys, vam decidir fer un esmorzar i practicar els nostres coneixements.
Ens vam repartir que portaria cada un de nosaltres: Uns els plats, els vasos i els tovallons, uns altres el beure, un pastís d’aniversari, patates i galetes… La professora va portar tres barres de pa, tres taules de xocolata i 3 pomes idèntiques.

L’activitat la vam començar fent 3 grups de 3 persones i amb una barra de pa per cada grup. Hi havia tres cartes amb el dibuix de tres fraccions (1/4, 2/8, 3/12). La nostra tasca consistia en tallar la barra de pa amb tantes parts com indica el denominador i només poder menjar les parts que indica el numerador.

Vam discutir quina era la fracció que preferiríem cada grup, però al final, les vam repartir a l’atzar. Un cop fetes les particions vam observar que cada grup tenia dret a menjar la mateixa quantitat de pa, l'única diferència és que teníem diferent número de llesques. 

Vam repetir l’activitat amb la xocolata, ara les fraccions que treballaríem eren: 1/3, 2/6 i 3/9. A continuació, ho vam tornar a fer amb la poma: 1/2, 2/4 i 3/6.

L’activitat ens va servir per comprovar que cada grup, tot i tenir sempre diferents fraccions, teníem dret a menjar la mateixa quantitat l’aliment, ja que sempre els tres grups teníem fraccions equivalents.
També vam observar els trios de fraccions, i com va quedar repartit el menjar. Vam descobrir que per conèixer si dos fraccions són equivalents hem de multiplicar o dividir el numerador i el denominador pel mateix número o bé, multiplicant els seus termes en creu.

En acabar les explicacions, vam menjar tot el que havíem portat.

Pensem que és una activitat molt divertida ja que aprofites per esmorzar a d’hora de classe i pots entendre el concepte de fracció equivalent posant-ho en pràctica.





Els alumnes de 2n d’ESO de PIM

Comentaris

Entrades populars

"Wakapeamos" las preposiciones

Aquí las tenemos, son veintitrés y están en boca de todas y todos los alumnos de 1º ESO . A ritmo de Waka-Waka, los chicos y chicas han recitado las preposiciones , las han memorizado y podemos afirmar con toda seguridad que sí, ¡se las saben! El aprendizaje de la gramática resulta siempre un proceso costoso cuando no poco motivador. Y la música es una estrategia que hace que esa transmisión de conocimiento sea placentera para el profesor/-a e interesante para el alumnado. Y sin duda, favorece la participación activa de todos. Creemos que la canción es un recurso altamente motivador, y por eso, qué mejor manera de aprenderse las preposiciones que cantándolas. ¿La queréis oír? Voz y letra: Susana Garcia . Los chicos y chicas, en grupos, incluso han preparado coreografías para cantar (y bailar) las preposiciones delante de sus compañeros. Así pues, se ha combinado un aprendizaje individual (memorización) con el aprendizaje cooperativo (han ensayado y bailado juntos) para &quo

Activitats àmbit sociolingüístic 1r trimestre

El passat 26 de setembre es va celebar el Dia Europeu de les Llengües . Durant el mes d'octubre, des dels departaments de català, castellà, llengües estrangeres i el SIEI no vam voler deixar passar aquesta oportunitat i li vam donar la rellevància que creiem que es mereix. En aquells dies els nostres alumnes van pensar i reflexionar sobre la importància de l'aprenentatge d'una llengua, i la diversitat i riquesa lingüística de la qual gaudim al nostre vell/bell continent. Així doncs, vam realitzar diferents activitats, cal dir que algunes (comprensions lectores, lectura d'articles, vídeos...) només es van dur a terme aquell mateix dia, però altres van tenir un llarg recorregut dins l'aula, ja que van necessitar una bona dosi d'elaboració creativa i un aprenentatge sociolingüístic previ. La creació d' un núvol de paraules en altres llengües, l'elaboració d'un mural per esbrinar el motiu pel qual els animals fan diferents sons en diver

La falta del mes

“Per què encara fan aquesta falta d’ortografia?” Aquesta és una pregunta que molt sovint (massa) els professors de llengua ens fem. N’hi ha prou en fer dictats i fer copiar les faltes? La penalització sempre és efectiva? L’ortografia és doncs el nostre pal de paller i per aquest motiu, des dels Departaments de Català i Castellà hem engegat una campanya que hem titulat "La falta del mes" , amb la finalitat de fer visibles alguns errors freqüents (alguns d'ells provocats per les interferències català-castellà).  A les aules hi haurà uns cartells amb unes grafies destacades, per tal que els alumnes puguin visualitzar i interioritzar normes o interferències ortogràfiques. Cada mes hi haurà un cartell diferent. La norma del mes d’octubre és la distinció en les dues llengües de la terminació -AVA/-ABA en els temps verbals. Algunes d'aquestes normes són molt bàsiques però els alumnes continuen confonent. Hem pensat que aquest impacte visual podria tenir bons result