Passa al contingut principal

ESMORZAR AMB FRACCIONS



A classe de matemàtiques vam estar estudiant les fraccions equivalents. Per fer-ho més divertit, i aprofitant que era l’aniversari de dos companys, vam decidir fer un esmorzar i practicar els nostres coneixements.
Ens vam repartir que portaria cada un de nosaltres: Uns els plats, els vasos i els tovallons, uns altres el beure, un pastís d’aniversari, patates i galetes… La professora va portar tres barres de pa, tres taules de xocolata i 3 pomes idèntiques.

L’activitat la vam començar fent 3 grups de 3 persones i amb una barra de pa per cada grup. Hi havia tres cartes amb el dibuix de tres fraccions (1/4, 2/8, 3/12). La nostra tasca consistia en tallar la barra de pa amb tantes parts com indica el denominador i només poder menjar les parts que indica el numerador.

Vam discutir quina era la fracció que preferiríem cada grup, però al final, les vam repartir a l’atzar. Un cop fetes les particions vam observar que cada grup tenia dret a menjar la mateixa quantitat de pa, l'única diferència és que teníem diferent número de llesques. 

Vam repetir l’activitat amb la xocolata, ara les fraccions que treballaríem eren: 1/3, 2/6 i 3/9. A continuació, ho vam tornar a fer amb la poma: 1/2, 2/4 i 3/6.

L’activitat ens va servir per comprovar que cada grup, tot i tenir sempre diferents fraccions, teníem dret a menjar la mateixa quantitat l’aliment, ja que sempre els tres grups teníem fraccions equivalents.
També vam observar els trios de fraccions, i com va quedar repartit el menjar. Vam descobrir que per conèixer si dos fraccions són equivalents hem de multiplicar o dividir el numerador i el denominador pel mateix número o bé, multiplicant els seus termes en creu.

En acabar les explicacions, vam menjar tot el que havíem portat.

Pensem que és una activitat molt divertida ja que aprofites per esmorzar a d’hora de classe i pots entendre el concepte de fracció equivalent posant-ho en pràctica.





Els alumnes de 2n d’ESO de PIM

Comentaris

Entrades populars

"Wakapeamos" las preposiciones

Aquí las tenemos, son veintitrés y están en boca de todas y todos los alumnos de 1º ESO. A ritmo de Waka-Waka, los chicos y chicas han recitado las preposiciones, las han memorizado y podemos afirmar con toda seguridad que sí, ¡se las saben! El aprendizaje de la gramática resulta siempre un proceso costoso cuando no poco motivador. Y la música es una estrategia que hace que esa transmisión de conocimiento sea placentera para el profesor/-a e interesante para el alumnado. Y sin duda, favorece la participación activa de todos. Creemos que la canción es un recurso altamente motivador, y por eso, qué mejor manera de aprenderse las preposiciones que cantándolas.

¿La queréis oír?
Voz y letra: Susana Garcia.

Los chicos y chicas, en grupos, incluso han preparado coreografías para cantar (y bailar) las preposiciones delante de sus compañeros. Así pues, se ha combinado un aprendizaje individual (memorización) con el aprendizaje cooperativo (han ensayado y bailado juntos) para "procesar&q…

La falta del mes

“Per què encara fan aquesta falta d’ortografia?”
Aquesta és una pregunta que molt sovint (massa) els professors de llengua ens fem. N’hi ha prou en fer dictats i fer copiar les faltes? La penalització sempre és efectiva? L’ortografia és doncs el nostre pal de paller i per aquest motiu, des dels Departaments de Català i Castellà hem engegat una campanya que hem titulat "La falta del mes", amb la finalitat de fer visibles alguns errors freqüents (alguns d'ells provocats per les interferències català-castellà).

 A les aules hi haurà uns cartells amb unes grafies destacades, per tal que els alumnes puguin visualitzar i interioritzar normes o interferències ortogràfiques. Cada mes hi haurà un cartell diferent. La norma del mes d’octubre és la distinció en les dues llengües de la terminació -AVA/-ABA en els temps verbals. Algunes d'aquestes normes són molt bàsiques però els alumnes continuen confonent. Hem pensat que aquest impacte visual podria tenir bons resultats. A ve…

Escape Classroom SIEI

Aquest inici de curs 18/19 hem volgut donar la benvinguda a l'alumnat del SIEI realitzant una activitat de presentació i coneixença més participativa. Escapa't, una proposta de Escape Classroom per als alumnes del SIEI.
L'activitat consisteix en quedar confinats a l'aula 009. Els alumnes disposaven de 45 minuts per resoldre tres enigmes que els hi permetien obrir 3 caixes tancades amb un cadenat de codi numèric.
Aquests enigmes tenien  una doble finalitat, per una banda, un treball en equip que els permetia conèixer els nous alumnes i interaccionar amb ells d'una manera distesa i divertida, i per l'altra banda, fer un tastet de les propostes pedagògiques que tenim preparades per als alumnes aquest nou curs: els llibres de lectura trimestrals, les temàtiques dels projectes, l'emocionari, el mindfullness,...



Sites de l'activitat