A classe de matemàtiques vam estar estudiant les fraccions equivalents. Per fer-ho més divertit, i aprofitant que era l’aniversari de dos companys, vam decidir fer un esmorzar i practicar els nostres coneixements.
Ens vam repartir que portaria cada un de nosaltres: Uns els plats, els vasos i els tovallons, uns altres el beure, un pastís d’aniversari, patates i galetes… La professora va portar tres barres de pa, tres taules de xocolata i 3 pomes idèntiques.
L’activitat la vam començar fent 3 grups de 3 persones i amb una barra de pa per cada grup. Hi havia tres cartes amb el dibuix de tres fraccions (1/4, 2/8, 3/12). La nostra tasca consistia en tallar la barra de pa amb tantes parts com indica el denominador i només poder menjar les parts que indica el numerador.
Vam discutir quina era la fracció que preferiríem cada grup, però al final, les vam repartir a l’atzar. Un cop fetes les particions vam observar que cada grup tenia dret a menjar la mateixa quantitat de pa, l'única diferència és que teníem diferent número de llesques.

L’activitat ens va servir per comprovar que cada grup, tot i tenir sempre diferents fraccions, teníem dret a menjar la mateixa quantitat l’aliment, ja que sempre els tres grups teníem fraccions equivalents.
També vam observar els trios de fraccions, i com va quedar repartit el menjar. Vam descobrir que per conèixer si dos fraccions són equivalents hem de multiplicar o dividir el numerador i el denominador pel mateix número o bé, multiplicant els seus termes en creu.
En acabar les explicacions, vam menjar tot el que havíem portat.
Pensem que és una activitat molt divertida ja que aprofites per esmorzar a d’hora de classe i pots entendre el concepte de fracció equivalent posant-ho en pràctica.
Els alumnes de 2n d’ESO de PIM
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada